Inschrijvingsbeleid Gemeentelijke Basisschool As
Door de huidige coronaomstandigheden gaan we de inschrijvingen digitaal laten plaatsvinden. Jullie kunnen aan de hand van een digitaal formulier je zoon/dochter inschrijven.
Via een link worden enkele gegevens gevraagd. Hierna ontvangen jullie op het ingegeven email adres een link om jullie zoon/dochter in te schrijven. Hierbij willen we vragen om alle gegevens zo nauwkeurig mogelijk in te vullen. Vervolgens zullen wij contact opnemen om deze inschrijvingsdocumenten te komen ondertekenen en de inschrijving te voltooien.
De chronologische volgorde wordt bepaald aan de hand van het tijdstip en datum dat het formulier is ingevuld. Deze volgorde is de enige maatstaf wanneer onze school of één afdeling van onze school volzet is.
Capaciteitsbepaling van onze school:
• Kleuterafdeling: 200 kleuters
• Lager: 350 leerlingen
• School (totaal): 550 leerlingen
Inschrijvingen schooljaar 2022-2023
Voor het schooljaar 2022-2023 zijn de volgende plaatsen beschikbaar (situatie 13-06-2022): Inschrijvingen schooljaar 2022-2023 beginnen vanaf 17 januari 2022.
Opgelet: Er dient voor ieder kind een apart formulier worden ingevuld. |
Inschrijvingen schooljaar 2021-2022
Voor het schooljaar 2021-2022 zijn de volgende plaatsen beschikbaar (situatie 09-05-2022): Inschrijvingen schooljaar 2021-2022 beginnen vanaf 11 januari 2021. Inschrijven via deze link open inschrijvingen! Opgelet: Er dient voor ieder kind een apart formulier worden ingevuld. |
U kan uw kind inschrijven op onze school: (dit is de wetgeving die in niet-corona-tijden gehanteerd wordt)
• op de open-klas-dagen gedurende het schooljaar;
(info op het secretariaat: 089 39 10 51 of secretariaat@gbas.be)
• op schooldagen tijdens de schooluren;
• na afspraak met de directeur of één van de leerkrachten;
• de laatste twee weken van de grote vakantie.
(info tijdens de vakantie aan de school: inkom en info-bord)
Een kleutertje kan ingeschreven worden als het op één van de volgende instapmomenten effectief minstens twee jaar en zes maanden is:
• eerste dag na de zomervakantie
• eerste dag na de herfstvakantie
• eerste dag na de kerstvakantie
• 1 februari
• eerste dag na de krokusvakantie
• eerste dag na de paasvakantie
• eerste dag na het Hemelvaartweekend
De inschrijving gebeurt aan de hand van een officieel document zoals:
• de SIS-kaart van het kind of
• een uittreksel uit de geboorteakte of
• het trouwboekje van de ouders;
• de identiteitskaart van het kind;
• het bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister;
• de reispas voor vreemdelingen.
Bij de eerste inschrijving ontvangen de ouders:
• afsprakennota (BLIK-info); deze bevat ook het schoolreglement en het pedagogisch project
• keuzeformulier godsdienst – zedenleer (lager onderwijs);
• verklaring: inschrijving van de leerling in één school;
• formulier “Voor akkoord van het schoolreglement”.